Как да имаме по-добър сън?

//Как да имаме по-добър сън?

Как да имаме по-добър сън?

Достигането на добър нощен сън може да бъде много лесно, ако просто имате предвид някои от тези полезни съвети.

С тези съвети може да се върнете отново към по-спокоен и естествен сън.

1. Задайте си график и поддържайте редовен режим – лягайте си по едно и също време всяка вечер и ставайте по едно и също време сутрин. Прекъсването на този график може да доведе до безсъние. Например, когато спим до по-късно през почивните дни, ни е трудно да се събудим по-рано в понеделник, защото биологичният ни часовник се е пренастроил за по-късно ставане.

2. Упражнения – опитайте се да правите упражнения по 20-30 минути на ден. Ежедневните упражнения често помагат на хората да спят по-добре.

3. Избягвайте никотина, кофеина и алкохола – избягвайте напитки, които съдържат кофеин и Ви карат да стоите будни и бодри. Пушачите са склонни да спят много леко и често да се събуждат много рано поради отнемането на никотин. Избягвайте приемането на тези неща поне от 6 до 8 часа преди сън. Също така избягвайте да ядете много поне 2 часа преди лягане.

4. Направете си релаксиращ ритуал преди лягане – топла вана, четене на книга или друго, което Ви успокоява, може да улесни съня.

5. Контролирайте околната среда и температурата в стаята – поддържайте комфортна температура в спалнята. Екстремните температури могат да нарушат съня Ви или да Ви попречат да заспите. Когато е възможно си осигурете тъмна и тиха среда.

6. Не се насилвайте – ако не можете да заспите, не се насилвайте. Правете нещо друго, като четене, гледане на телевизия или слушане на музика, докато се почувствате изморени. Въртенето в леглото и тревогата, че не можете да заспите допринася за безсънието. Затова се върнете в леглото, когато се почувствате сънени и избягвайте да спите на други места освен в леглото.

 

2018-05-04T12:13:00+00:00

Избрани продукти

Оставете коментар