10 полезни храни за лятото

//10 полезни храни за лятото

10 полезни храни за лятото

Направихме списък от 10 полезни храни, с които да посрещнем лятото. Всяка от тях е с висока хранителна стойност или притежава хидратиращи и тонизиращи свойства, благоприятстващи тялото в горещите летни дни.

1. Домати – доматите съдържат антиоксиданти и витамин Ц, както и полезни фитохимикали като ликопен, който спомага при хронични заболявания.

 2. Тиквички – тиквичките съдържат фибри наречени пектин, те повишават здравето на сърцето ни и понижават холестерола.

3. Диня – този плод както подсказва и името му (watermelon), ни помага да се хидратираме, а течностите са много важни особено през топлите летни дни. Високото съдържание на вода в динята ни охлажда и ни кара да се чувстваме по пълноценни. Динята съдържа също и ликопен, който предпазва клетките на кожата от увреждане при излагане на слънце.

4. Портокали – портокалът е богат на калий – хранително вещество, с решаващо значение през лятото, защото губим много калий, когато се потим, а това може да доведе до мускулни крампи. Портокалите също са около 80% вода, така че няколко резена ще ви поддържат хидратирани по време на най-приятните Ви летни дни.

5. Копър и целина – те действат като диуретици, помагайки да изгубите наднорменото тегло на водата, без да причинява обезводняване. Съставките в тези два зеленчука стимулират бъбреците, като ги карат да изплакват отпадъци и допълнителни течности от тялото.

6. Малини, боровинки, ябълки и круши – тези плодове са солидни източници на фибри.

7. Кайсии, праскови и нектарини – кайсиите и нектарините са богати на витамин А, който помага за поддържане на кожата ни здрава, а прасковите съдържат много витамин Ц.

8. Ягоди и боровинки – тези сочни плодове са пълни с флавоноиди, те увеличават притока на кръв към кожата и намаляват чувствителността към светлината, което подобрява външния вид и структурата на кожата. Други източници на флавоноиди, подсилващи кожата са: банани, цитрусови плодове, броколи, орехи, кащу, мащерка, копър и др.

9. Сьомга – съдържа изобилие от протеини и е с високо съдържание на Омега 3.

10. Авокадо – подпомага сърдечно-съдовата система, подпомага регулацията на кръвната захар, подхранва кожата. Авокадото е здравословно не само за ядене, но и за разкрасяване. Намачкано авокадо помага за торбичките под очите и е чудесна маска за лице, която овлажнява и подхранва кожата.

2018-05-22T14:00:11+00:00

Избрани продукти

Оставете коментар